Ankiety online
Ankiety internetowe typu CAWI (Computer Assisted Web Interviews) to jedna z metod prowadzenia ankietyzacji, z jakich korzysta się między innymi w toku badań rynku i opinii publicznej. Od innych form badań ankietowych wyróżnia je fakt, że bazują one na kwestionariuszach online, dzięki czemu ankiety dostępne są zarówno z poziomu komputerów, jak i tabletów czy smartfonów - w dobie Internetu i technologii mobilnych ankiety online stanowią jedno z popularniejszych rozwiązań, do jakich odwołują się obecnie firmy badawcze.
Zalety ankiet online
Do podstawowych zalet, jakimi cechują się ankiety online zaliczyć można m.in.:
- możliwość objęcia badaniem dużych grup respondentów w relatywnie krótkim okresie czasu i przy relatywnie niewielkim koszcie;
- dużą dostępność ankiet dzięki wykorzystaniu technologii internetowych - jest to wygodne dla ankietowanych i pozwala przystąpić do badania w dogodnym czasie;
- zapewnienie respondentowi poczucia anonimowości i niwelacja wpływu, jaki na badanego może wywołać ankieter;
- możliwość dotarcia do respondentów z konkretnych grup docelowych (link do ankiety może znaleźć się na tematycznej stronie WWW lub w bezpośrednich wiadomościach e-mail);
- wsparcie dedykowanego oprogramowania w toku ankietyzacji - zapewnia ono zachowanie puli i kolejności pytań, kontroluje logiczność odpowiedzi itd.;
- możliwość opatrzenia kwestionariuszy materiałami multimedialnymi - fotografiami, klipami audio/wideo;
- dostępność wyników od razu w formie elektronicznej - sprzyja to błyskawicznemu podjęciu procesu analizy;
- sposobność do interakcji w trakcie badania - możliwość wglądu w wyniki czy modyfikacji kwestionariusza w toku prowadzenia ankietyzacji.
Płatne ankiety online
Do wad ankietyzacji elektronicznej zaliczyć można z kolei m.in. takie aspekty jak ograniczony dostęp respondentów do Internetu (brak dostępu do sieci, w niektórych rejonach kraju) czy konieczność dysponowania odpowiednimi bazami mailingowymi.
Mankamenty te niweluje, jak w przypadku naszej oferty badawczej, posiadanie autorskiego panelu konsumenckiego (panel Badanie Opinii), dysponującego rozbudowaną ogólnopolską bazą panelistów - dzięki temu ankiety online kierowane są każdorazowo bezpośrednio do konsumentów, których profil osobowy jest zbieżny z problematyką badania.
Więcej o wypełnianiu naszych płatnych ankiet online na pozostałych podstronach portalu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i do rejestracji w naszym panelu konsumenckim!